Stressreduktion og -håndtering med mindfulness for private, virksomheder og organisationer Stressreduktion og -håndtering med mindfulness for private, virksomheder og organisationer

 

8-ugers kursus i Mindful Self-Compassion i Aarhus

Lær at være at forebygge mental og følelsesmæssig stress ved aktivt at bruge Mindful Self-Compassion 

Næste kursus starter torsdag d. 11.1.2018, og der er åbent for tilmelding nu

Self-Compassion kan oversættes med selv-medfølelse eller egenomsorg. Mindful Self-Compassion (MSC) handler om at behandle dig selv på samme måde, som du ville behandle en god ven. Om at udvise medfølelse med dig selv i de øjeblikke, hvor du oplever dig selv som utilstrækkelig, synes du fejler, eller generalt oplever smerte.


MSC indeholder tre grundlæggende komponenter:


Venlighed: At udvise samme venlighed, tålmodighed og varme overfor dig selv som overfor andre, snarere end at lade den indre kritiker tage over.

Fælles medmenneskelighed: At erkende, at smerte og nederlag er en del af livet, en eksistentiel grundlæggende betingelse, der påvirker alle. Self-Compassion er forståelse af, at alle mennesker har det svært fra tid til anden af forskellige årsager.

Min
dfulness: At være opmærksom til stede med tanker og følelser, fra øjeblik til øjeblik, uden vurderende og fordømmende holdninger.

Dette 8-ugers kursus i Mindful Self-Compassion er et evidens- og forskningsbaseret kompetenceudviklingsforløb, der bygger på de nyeste metoder til at opbygge indre styrke, robusthed og fleksibilitet. Kurset udbydes af Anne Marie Beck, der er uddannet MSC-underviser hos psykologerne Kristin Neff og Christopher Germer, som har udviklet dette MSC træningsprogram.

På dette 8-ugers MSC kursus vil du lære:

  •        følelsesmæssig trivsel og robusthed
  •        fysisk og psykisk sundhed og velbefindende
  •        velfungerende og sund relation til dig selv og andre
  •        øget evne til at håndtere svære situationer i din hverdag


Undervisningen består af otte 2½ times sessioner, og veksler mellem oplæg og teori, dialog i gruppen, øvelser og guidede meditationer.

Det er ikke nødvendigt at kende til mindfulness for at kunne deltage på dette kursus. Alle kan deltage.


Du skal være indstillet på i større eller mindre grupper at udveksle oplevelser og erfaringer relateret til øvelserne med de øvrige deltagere.

Du får desuden små øvelser, du kan udføre mellem kursusgangene, som hjælper til at integrere Mindful Self-Compassion i hverdagen, og du vil modtage lydfiler med meditationsøvelser.

Datoer for kurset

Start d.11/1 2018
Efterfølgende datoer: 18/1, 25/1, 1/2, 8/2, 22/2, 1/3, 8/3 2018
Vi holder pause i uge 7 pga. vinterferie

Alle dage fra kl. 18.00-20.30.


Adresse 
Ryesgade 3,3. sal
8000 Aarhus C

Pris for 8-ugers kursus i Mindful Self-Compassion
3.200,- kr. inkl. lydfiler og undervisningsmateriale. Beløbet kan deles op i to rater.

Tilmelding
Tilmeld dig kurset direkte hos Anne Marie Beck på e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 

Dette 8-ugers kursus i mindfulness giver adgang til Mindfulness Mentor uddannelsen ved Mindfulsoul


Læs mere om Kristin Neeff  Self-Compassion 

Læs mere om  Christopher Germer Mindful Self-Compassion hjemmeside




Tidligere kursister om Mindful Self-Compassion kursus

"Jeg synes det har været utroligt givende, en stor øjenåbner og provokerende.

Givende fordi jeg har lært at konkretisere og få sat billede og klar tanke på mange fornemmelser og udefinerbare følelser af "ubehag" eller søgen.

Øjenåbner fordi jeg er blevet opmærksom på, hvor kort vejen egentlig er til at værne om sig selv - en vej som jo ellers kan synes uendelig kringlet og svær at finde navigation til.

Provokerende fordi det jo er en meget direkte meditation ind i komplekse og ofte smertelige - ihvertfald for mig - følelser og fornemmelser. Nogle gange har jeg følt, at mundfulden næsten var for stor, fordi formen går lige direkte ind i årerne. Det har været en udfordring "på kommando" at skulle se og mærke på så relativt store og jo egentlig meget konkrete følelser og fornemmelser - at skulle hive dem frem i lyset sådan lige pludselig når man nu er vant til at de ligger i skyggen og putter sig og kun sjældent kommer frem som klare billeder. Men det er jo også lige det sted - midt i provokationen og det overrumplende at man bliver opmærksom på at det rent faktisk kan lade sig gøre at værne om sig selv uden omveje!"
Anette K.
Aarhus

 


Tidligere kursister om Mindfulness kurser 

Her kan du læse hvad en tidligere kursist har fået ud af et mindfulness kursus ved Life in Motion:


"Jeg har via mindfulness fået et værktøj, som har vist sig at være fantastisk brugbart og altid ved hånden; nemlig mit eget åndedræt.
Ved hjælp af min vejrtrækning kan jeg blive i min krop, holde jordforbindelsen og lettere komme gennem følelser, som tidligere tog mig lang tid at bearbejde. Min vejrtrækning er det eneste, der er tilstede her og nu, og med det i mente, finder jeg en indre ro og kan meget bedre holde fokus."

Lene S.


Uddrag fra Jeanette Selvig Sørensens blog da hun deltog i et 8 ugers mindfulness kursus ved Life in Motion:

Et bevidst valg om at sidde på førersædet…
by thebalanceinmind

 Ugens hjemmeopgave fra Anne Marie har blandt andet været at have fokus på aktiviteter. De der giver energi og de, der dræner for energi. FED opgave! Som en start slog tanken mig ”ej helt ærligt, jeg er glad, jeg har det godt, der er da ikke noget, der sådan dræner for energi” – altså udover at betale regningerne… Men jeg blev da klogere! Anne Marie har flere gange citeret Jon Kabat-Zinn for at sige om meditation ”you don’t have to like it- just do it!” så jeg tænkte, ok, jeg skal bare gøre det og se, hvad der sker! Det var virkelig nemt at finde de gode ting; yoga, løb, lave mad, tage et bad… som sagt MANGE dejlige og energigivende aktiviteter, hvorimod siden med energi drænende stod tom. Lige indtil, at det gik op for mig, at for mig er det ikke aktiviteterne som sådan, der dræner, det er TANKEN om dem (ja, så var den her sørmer igen, tanken…)! Tanken om at skulle ind på netbank og betale regningerne. Tanken om at bestille tid til tandlægen- og dermed også et snarligt kommende besøg. Eller måske tanken om et kedeligt, men uundgåeligt møde. Tanken, tanken, tanken. Men det er som regel ting, der skal gøres, så på den måde kan det jo ikke undgås, eller kan det? JA for den da! For den negative tanke om, at det skal gøres kan jo undgås! Så i stedet for at tænke ”Ææævvvvv det gider jeg simpelthen ikke, det bliver nok også mega træls” Så øver jeg mig nu i at tænke ok jeg behøver ikke elske det, men det skal jo gøres og så slemt er det nok heller ikke.”

Her kan du læse hvad andre har fået ud af at tage et 8 ugers mindfulness kursus ved Life in Motion Kursisterne siger


 

Prøv en af mindfulness øvelserne kaldt Pusterum

Her kan du prøve en mindfulness øvelse guidet af Anne Marie Beck





 
Life in Motion -(+45) 28 70 76 47 - beck@lifeinmotion.dk - Mejlgade 28, Aarhus C